اعدام – تزلزل رژیم جمهوری اسلامی و گسترش خشونت و اعدام

نوشته شده توسط admin در 19 نوامبر 09

۱۹ نوامبر ۲۰۰۹

مصاحبه رادیو فردا

391874_305638702809213_683367668_n

http://www.radiofarda.com/content/f35_Lajevardi_IV/1887533.html

با سپاس از تمامی کسانی که از طریق اینترنت و ماهواره کنفرانس اضطراری

اعدام

تزلزل رژیم جمهوری اسلامی و گسترش خشونت و اعدام

 را دنبال کردند  و نظرات خود را از طریق ایمیل اعلام شده برای ما ارسال کردند.

 

انجمن پژوهشگران ایران در راستای اهداف خود در زمینه مطالعات بنیادین مسائل ایران، چهل و ششمین گردهم‌آیی خود را به کنفرانس اعدام، تزلزل رژیم جمهوری اسلامی و گسترش اعدام ها “اختصاص داده است. انجمن پژوهشگران ایران، در این کنفرانس نیز بمانند تمامی کنفرانس های انجام شده تلاش خود را بر پایه شناخت و ارائه راه حل هائی در زمینه فوق قرار داده است.

انجمن پژوهشگران ایران بدنبال روند گسترش اعدام ها در چند ماهه اخیر که آخرین مرحله از خشونت گرائی، تهدید، زندان و شکنجه و تجاوز است، در جهت بررسی پدیده اعدام و رسیدن به یک سازماندهی و هم آهنگی در میان ایرانیان و مراجع بین المللی در جهت نفی و اعتراض به اعدام های گسترده در ایران ” کنفرانسی اضطراری ” را اعلام می دارد

این کنفرانس تلاش خواهد داشت به موضوعات اساسی زیر بپردازد.

  • پدیده اعدام از دیدگاه جامعه شناختی
  • حقوق بشر: نقض حقوق انسانی در ایران
  • خشونت و مجازات دولتی در ایران
  • اعدام و خشونت بر اقوام در ایران
  • اعدام و خشونت بر ادیان و مذاهب در ایران
  • نگاهی واقع گرایانه به موقعیت تزلزل آمیز رژیم و گسترش خشونت و اعدام

هدف ما بر اینست که نتایج بدست آمده در این کنفرانس بتواند به قطعنامه ای بیانجامد که ضمن محکوم نمودن خشونت و اعدام در ایران، درجهت آگاه ساختن و جلب حمایت مردم جهان و مقامات بین المللی تلاش نماید .

بدلیل اضطراری بودن و زمان کوتاه برای تشکیل کنفرانس بر خلاف شیوه کار انجمن در کنفرانس های گذشته که می بایستی مقاله از پیش ارائه شده باشد، دعوت از صاحب‌نظران برای شرکت در این گردهم‌آیی‌ خاصبر مبانی زیر استوار است:

  1. اعلام کتبی شرکت از طریق یکی از دفاتر انجمن (تا ۱۰ آذر ۱۳۸۷/۱ ذسامبر ۲۰۰۹) همراه با ارسال الکترونیکی خلاصه‌ای در چنذ سطرتایپ شده (مایکروسافت ورد) از نقطه ‌نظرها در باره موضوع مورد بحث باضافه یک قطعه عکس و بیوگرافی مختصر.
  2. ارسال الکترونیکی مقاله کامل تایپ شده (مایکروسافت ورد – در ۲۰ صفحه یا حدود ۵۰۰۰ کلمه) که باید تا دوهفته پس از انجام کنفرانس ارسال گردد.
  3. مدت سخنرانی در چهارچوب پانل مورد تقاضا بین ۱۰ تا ۱۲ دقیقه و از آنجائیکه هدف اصلی این کنفرانس بحث و تبادل نظر در بین سخنرانان می باشد، زمان برای انجام گفتگوهای فیما بین به اندازه کافی وجود خواهد داشت.
  4. زبان کنفرانس فارسی و انگلیسی خواهد بود.
  5. مقالات ارائه شده مطابق برنامه انجمن در پایان هر گردهم ‌آیی و در صورت امکان بصورت کتاب مستقل و با قید نام صاحبان مقاله چاپ و منتشر خواهد شد.
  6. هزینه رفت و آمد و اقامت برای شرکت در هر یک از جلسات به‌عهده شرکت‌کنندگان خواهد بود.
  7. انجمن پژوهشگران ایران به اطلاع می‌رساند که معمولاً در شهر محل برگزاری کنفرانس، امکان اقامت در خانه‌های مسکونی اعضا و دوستان انجمن میسر می‌باشد، که در صورت تمایل با اعلام قبلی، می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

انجمن پژوهشگران ایران بدینوسیله از کلیه صاحبنظران و کارشناسان دعوت بعمل می آورد که بمانند همیشه فارغ از هر گونه ایده لوژی و نگرش خاصی و تنها بمنظور در اختیار داشتن بهترین و ارزنده ترین دیدگاهها با حضور خود بر غنا و ارزشهای این نشست بیافزایند.