حکومت غیر متمرکز، فدرالیسم … ؟ – ۲

نوشته شده توسط Admin در 18 جولای 10

شماره: ۱۶۲/م/۳۶۸
تاریخ: ۲۷ تیر ۱۳۸۹
۱۸ ژوئیه ۲۰۱۰

“امروز و فردای ایران”

فراخوان مقاله – کنفرانس شماره ۲

دعوتنامه

۲۷، ۲۸ و ۲۹ آبان ۱۳۸۹ برابر با ۱۸، ۱۹ و ۲۰ نوامبر ۲۰۱۰


Technopolis Innopoli 2, Tekniikantie 14, 02150 Espoo – Finland
 

انجمن پژوهشگران ایران، با همکاری موسسه هنر و بازرگانی اسکاندیناوی و در راستای اهداف خود در زمینه مطالعات بنیادین مسائل ایران، چهل و هشتمین گردهم‌آیی خود را به کنفرانس ” آینده ایران، حکومت غیر متمرکز، فدرالیسم … ؟ ” که دومین کنفرانس در این زمینه می باشد اختصاص داده است. انجمن پژوهشگران ایران، در این کنفرانس نیز بمانند تمامی کنفرانس های انجام شده تلاش خود را بر پایه شناخت و ارائه راه حل هائی در زمینه فوق قرار داده است.

انجمن پژوهشگران ایران، با اعتقاد بر این که در طی سالهای طولانی ایرانیان نقاط مختلف ایران همیشه مورد بی مهری و فشارهای گوناگون قرار داشته اند، برای بررسی نوع حکومت آینده که بطور قطع باید حکومتی غیر متمرکز باشد، کنفرانس ” آینده ایران – حکومت غیر متمرکز، فدرالیسم … ؟ ” را با توجه به تمامیت ارضی و حفظ یکپارچگی در چارچوب ایران اعلام می دارد.

تاکید ما در این کنفرانس بر این است که اگر در آغاز نتوانیم برابری و دموکراسی را در جامعه خود ایجاد کنیم، هر نوع تغییر وتحولی، چه ذهنی چه عینی، نمی تواند به واقعیت بیانجامد.

امید ما براین است، که این کنفرانس بتواند ساختار یک حکومت غیر متمرکز و دموکراتیک را، با توجه به شرایط تاریخی، فرهنگی، اقلیمی و اجتماعی – سیاسی که متناسب با امروز و فردای ایران باشد، بررسی و ارزیابی نماید.

زمینه های مورد بحث در این کنفرانس بشرح زیر است:

  1. شرایط حاد سیاسی در امروز ایران ( نگاهی به مسائل سیاسی ، اجتماعی، اقتصادی، حقوقی و نقض بارز حقوق بشر درایران )؛
  2. تعاریف، مفاهیم و اصطلاحات؛
  3. حکومت غیر متمرکز، فدرالیسم…؟  و عملکرد آن در ایران؛
  4. نقش و جایگاه زبان مشترک، رسمی و مادری در آینده ی ایران؛
  5. راه کارهای گذاربه یک حکومت غیر متمرکز، همزیستی دمکراتیک سیاسی-اجتماعی ایرانیان و نوع نظام سیاسی کارآمد درآینده ایران.

شیوه کار انجمن در دعوت از صاحب نظران برای شرکت در این گردهم‌آیی به مانند روال کاری همیشه انجمن پژوهشگران ایران بر مبانی زیر استوار است:

۱- اعلام کتبی شرکت از طریق آدرس ایمیل London@aciiran.com تا ۳۰ شهریور ۱۳۸۹ (۲۱ سپتامبر ۲۰۱۰) همراه با ارسال الکترونیکی چکیده ی تایپ شده (مایکروسافت ورد) از نقطه ‌نظرها در باره موضوع مورد بحث به همراه بیوگرافی مختصر و یک قطعه عکس .

۲ – ارسال مقاله کامل – در ۲۰ صفحه یا حدود ۵۰۰۰ کلمه – که باید حداقل چهار هفته قبل از تاریخ برگزاری (تا تاریخ ۲۵ مهر/ ۱۷ اکتبر) – به انجمن پژوهشگران ایران رسیده باشد (London@aciiran.com). انتظار کمیته بررسی، وجود بار علمی و ارائه نظریه‌های نو، مثبت، و مبتکرانه در مقالات می‌باشد.

۳مدت سخنرانی در چارچوب خلاصه شده مقاله ارائه شده 15 دقیقه است.

۴ – زبان کنفرانس فارسی و انگلیسی  (با استفاده از ترجمه همزمان) می باشد.

۵ – مقالات ارائه شده مطابق برنامه انجمن پس از پایان کنفرانس به صورت کتاب مستقل و با نام صاحبان مقاله منتشر خواهد شد.

۶- هزینه رفت و آمد به عهده شرکت کنندگان است.

۷- موسسه هنر و بازرگانی اسکاندیناوی تامین محل اقامت و یک وعده ناهار و شام شرکت کنندگان را عهده دار شده است.

۸- هزینه ثبت نام و شرکت در کنفرانس ۱۰۰ پوند یا ارز برابر با آن می باشد که باید در آغاز ثبت نام به شماره حساب انجمن پژوهشگران ایران در انگلستان واریز و اعلام گردد.

انجمن پژوهشگران ایران از کلیه صاحب نظران و کارشناسان دعوت می کند، که به مانند همیشه فارغ از هر گونه ایدئولوژی و نگرش خاصی و تنها به منظور در اختیار داشتن بهترین و ارزنده ترین دیدگاهها با حضور خود بر غنا و ارزشهای این نشست بیافزایند.

انجمن پژوهشگران ایران از همه صاحبنظران انتظار دارد با ارائه دیدگاههای علمی و عملی، فارغ از هر گونه ایدئولوژی و نگرش خاص، به غنای فکری و عملی این کنفرانس بیافزایند.

انجمن پژوهشگران ایران