جمهوری اسلامی آینده ایران نیست و نخواهد بود‏

نوشته شده توسط Admin در 23 فوریه 21

نیازی نیست که به عنوان مثال اشاره به قوانین تبعیض آمیز، آزار و اذیت مذهبی، فقر مطلق، حاشیه نشینی، نارضایتی و ناامیدی، دعواهای جناحی مدیریت شده، تروریسم حکومتی و یا حتی اختلاس و غارت و فساد سیستماتیک نهادینه شده و پول شویی که عواقب آن جامعه بین المللی را نیز درگیر خود کرده است بنماییم. در این زمینه تنها توجه شما را به سه پرونده زیر که در چندین روز گذشته در ایران اتفاق افتاده است جلب می کنیم تا ماهیت واقعی رژیمی که برای گفتگو و قرارداد بستن با آن برنامه ریزی می کنید بیشتر آشکار گردد.

جناب آقای آنتونی گوتراس دبیر کل سازمان ملل متحد

جناب آقای جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده امریکا

جناب آقای امانوئل مکرون

سرکار خانم آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان 

جناب آقای بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا 

تحولات سیاسی اخیر در ایالات متحده آمریکا و عواقب ممکن آن می تواند به دیالوگ در رابطه با برجام و امکان قراردادهای اقتصادی که بازار جذاب ایران را پیش رو دارد بیانجامد. اما هیچکدام از این دو – برجام و قراردادهای اقتصادی – نتیجه و تاثیر مثبتی بر زندگی مردم ایران نخواهند داشت.

 نیازی نیست که به عنوان مثال اشاره به قوانین تبعیض آمیز، آزار و اذیت مذهبی، فقر مطلق، حاشیه نشینی، نارضایتی و ناامیدی، دعواهای جناحی مدیریت شده، تروریسم حکومتی و یا حتی اختلاس و غارت و فساد سیستماتیک  نهادینه شده و پول شویی که عواقب آن جامعه بین المللی را نیز درگیر خود کرده است بنماییم.  در این زمینه تنها توجه شما را به سه پرونده زیر که در چندین روز گذشته در ایران اتفاق افتاده است جلب می کنیم تا ماهیت واقعی رژیمی که برای گفتگو و قرارداد بستن با آن برنامه ریزی می کنید بیشتر  آشکار گردد. رژیمی که کوچکترین ارزش و اهمیتی برای جان مردم خودش قائل نیست:

  1. زهرا اسماعیلی زن ۴۲ ساله ای که هفدهمین نفری بود که روز ۲۹ بهمن قرار بود در زندان رجایی شهر کرج اعدام شود، با شاهد بودن شانزده اعدام در مقابل خود، قلبش از حرکت می ایستد و سکته می کند که به گفته وکیلش در اثر سکته قلبی در می گذرد ولی مقامات زندان بازهم جسد بی جان او را  به دار می آویزنند و اعدام می کنند. زهرا اسماعیلی و دو فرزندش به جرم قتل همسرش که بارها او و فرزندانش را مورد خشونت و تعرض قرار داده بود بازداشت و در سال ۹۷ زهرا محکوم به قصاص می شود.
  2. زندانی جوان ۳۳ ساله بهنام محجوبی از دراویش گنابادی، ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ برای گذراندن حکم دو سال زندان به زندان اوین احضار می گردد، با در نظر گرفتن اینکه وی تحت درمان روانپزشک بوده است پزشک قانونی گواهی می کند که ایشان تحمل زندان را ندارد ولی برغم نظر پزشک روز ۳۱ خرداد در زندان اوین زندانی می گردد. یازدهم مرداد ۹۹ با تعهد اینکه داروهای تجویز شده از سوی پزشک خودش در اختیار نامبرده قرار خواهد گرفت از اعتصاب غذا دست برمی دارد.  داروها به همراه ۱۷ نوع آرامبخش به ایشان داده میشود که باعث تشنج و فلج موقتی محجوبی می گردد و بدنبال این اتفاق  پزشک نظر می دهد که وی باید به بیمارستان منتقل شود ولی محجوبی را به جای بیمارستان چندین بار به تیمارستان می برند و در این مرحله است که ایشان در طی تماسی با همسرش از آزار و اذیت و اینکه ایشان را به تخت می بسته اند و بر رویش ادرار می کرده اند و مواردی دیگر که گفته است شرم دارد از تکرار آن نام ببرد صحبت کرده است. او همچنان از تزریق اجباری داروهایی ناشناس سخن گفته بود. بهنام محجوبی در نهایت ۲۵ بهمن به بیمارستان منتقل می شود و با وجودیکه در روز ۲۸ بهمن خانواده اش مرگش را اعلام می دارند ولی برای اینکه به گفته مسئولین «معجزه ای رخ دهد» او را زیر دستگاه نگاه می دارند و در نهایت سوم اسفند مرگ او اعلام می گردد.
  3. روز چهارم اسفند نیز نیروهای مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تیراندازی مرگبار به سوی سوخت بران در سراوان موجب کشته شدن ده ها نفر و مجروح شدن تعداد بیشتری گشته اند که آمار غیر رسمی از کشته شدن ۳۷ نفر که هویت ۱۵ نفر آنان تا کنون مشخص گردیده است خبر داده می شود.

نمونه های فوق نشانگر اینست که وضعیت حکومت جمهوری اسلامی پس از ۴۲ سال چگونه است و مردم در چه وضعیتی هستند.

جمهوری اسلامی آینده ایران نیست و نخواهد بود.

دکتر حسین لاجوردی

رییس انجمن پژوهشگران ایران

پاریس ۵ اسفند ۱۳۹۹ – ۲۳ فوریه ۲۰۲۱