اتحادیه اروپا نقض حقوق بشر در ایران را برای منافع کوتاه مدت اقتصادی نباید پایمال کند

نوشته شده توسط Admin در 16 فوریه 21

جناب آقای جوزپ بورل فونتلز

اتحادیه اروپا نقض حقوق بشر در ایران را برای منافع کوتاه مدت اقتصادی نباید پایمال کند

در چندین هفته کوتاهی که از نامه سرگشاده قبلی ما به شما میگذرد،‌ جمهوری اسلامی:

  • در میان بیش از سی اعدام انجام شده حداقل بیست و یک تن از هموطنان بلوچ ما را اعدام کرده است،
  • چهار هموطن ایرانی عرب ما در زندان و در خطر اعدام قریب الوقوع قرار دارند،
  • بیش از صد نفر از فعالان و مدافعان حقوق بشر و حقوق مدنی کرد را بازداشت کرده است،
  • از روند صعودی ۲۳ درصدی کودک همسری دختر بچگان ۱۰ – ۱۴ ساله (۱۶۳۸۱) گزارش داده است،
  • خرید و استفاده از واکسن کرونا که در آمریکا و یا انگلیس تهیه و تولید شده را ممنوع کرده است که نه تنها جان ما مردم ایران را به خطر انداخته که به مبارزه جهانی علیه این پاندامیک نیز لطمه زده است،
  • یکی از دیپلمات هایش در دادگاه بلژیک به تشکیل و انجام عملیات تروریسم حکومتی محکوم شده است و دیگری در ترکیه به جرم ترور در بازداشت است،
  • و در نهایت در مغایرت با تعهداتش به غنی سازی بیست درصدی اورانیوم در تسهیلات فردو دست زده است

با توجه و در نظر گرفتن پافشاری شخص شما در اهمیت و رعایت حقوق بشر در روابط خارجی اتحادیه اروپا جای نگرانی جدی دارد که بار دیگر حضور شما در میان شرکت کنندگان کنفرانس فوروم تجاری اروپا و ایران اعلام میشود.

بدون تردید تلاش بخش خصوصی برای پیدا کردن سرمایه و ارتباطات بین المللی که حق آنان است محترم شناخته شده است اما بهتر از هر گروه دیگری این بخش خصوصی است که به خویشاوندسالاری، رفیق و پارتی بازی و رشوه و اختلاس سیستماتیک نهادینه شده در اقتصاد ایران آگاه است. این بخش خصوصی است که بیشترین لطمه را از حضور خفه کننده سپاه پاسداران در اقتصاد ایران میبیند و احساس میکند. برای ادامه به فعالیت های پولشویی و پرداخت به گروهای تروریستی تحت حمایتش جمهوری اسلامی به اف ای تی اف نپیوسته و کشور ایران همچنان در لیست سیاه بانکی و مالی بین المللی قرار دارد.

بنابراین بار دیگر از شما به عنوان هماهنگ کننده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی درخواست میکنیم که اتحادیه اروپا نقض حقوق بشر در ایران را برای منافع کوتاه مدت اقتصادی نباید پایمال کند. جمهوری اسلامی آینده ایران نیست و نخواهد بود.

حسین لاجوردی

رییس انجمن پژوهشگران ایران

پاریس ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ –  ۱۶ فوریه ۲۰۲۱