“همه با هم” – واژه ها گناه ندارند

نوشته شده توسط admin در 17 آوریل 16

در دست ساخت!

شماره:      ۱۴۵ / م / ۳۳۹

تاریخ:       ۱۲ فروردین ۱۳۸۶

                ۱ آپریل ۲۰۰۷

 ” همه با هم “

 واژه ها گناه ندارند

 اگر در بیست و هشت سال پیش ما ایرانیان نا آگاه بوده ایم و با ” همه با هم ” برای براندازی رژیم سلطنتی متحد گشته ایم بدون اینکه بدانیم پس از آن چه خواهد شد و هیچگونه سئوالی نکرده ایم و تنها به اجرای فرمان پرداخته ایم، گناه آن نه بگردن واژه ها که بر دوش ناآگاهیهای ماست.

 

در فرهنگ سیاسی تمامی کشورهای استبدادزده برای از میان برداشتن استبداد، راهی جز یک تفکر مشترک که همان “همه با هم”است وجود ندارد، و باید اعتراف کرد که در هیچ کجای دنیا هم این همه ساده اندیشی، هیجان و احساسات به مانند بیست و هشت سال پیش ما دیده نشده است.

 

بدون تردید، برای ما ایرانی ها نکاتی که ما را با هم متحد می کند به مراتب بیشتر از موارد پراکندگی و خود محوری است، نفرت را ترویج نکنیم و در ازاء آن به عقل و منطق برسیم که تمامی مبارزان جهان نیز برای سرنگون کردن حکومت های استبدادی همان راه را پیمودهاند. مشکلات و بن بست ها وجود دارند و راههای عقلانی و منطقی هم موجود است، مهم آنست که آنرا بشناسیم و در آن راه گام برداریم.

 

زمان حساس کنونی را دریابیم و در انتظار ” لوئی جرگه ” فرمایشی باقی نمانیم. در انتظار قدرت های خارجی نباشیم، آنها جز به منافع خود نمی اندیشند و ما را هم جز برای واسطه گری، نوکری و عروسکهای خود نمی خواهند. اگر روزی ما ایرانیان بتوانیم پس از اینهمه رنج و بدبختی جایگاه شایسته ای در جهان داشته باشیم، بی تردید باید بدست خودمان باشد و هیچ بی راهه و کج راهه دیگری نیز وجود نخواهد داشت . راه مستقیم است و تنها به ” با هم بودن ” ما می انجامد.

 

تفاوت های فکری و ایدئولوژیک همیشه وجود دارد و وجود این تفاوت ها نشانی از آزاد اندیشی و دموکرات بودن میدهد، بطور قطع و یقین ما قصد ازدواج با یکدیگر نداریم، راه ما اینست که برای یک هدف مشخص و با یک زمان معین به دور یک میز بنشینیم و به امروز و فردای ایران مان بپردازیم و با همان افکار وعقاید خودمان، و برای از میان برداشتن تمامیت، کلیت و موجودیت جمهوری اسلامی تلاش کنیم

 

خود محوری، زیاده خواهی، نخوت و تکبر هیچکدام راه به هیچ جائی نمی برند، جمهوری اسلامی باندازه کافی و با امکانات گسترده دشمن سر سخت تمامی ماست. دشمن یکدیگر نباشیم و جامعه خسته ایران را بیشتر از این دلزده و نا امید نکنیم، مردم ایران همیشه قدرشناس بوده و قدر فداکاری و صداقت را میدانند و راه درست را از نادرست تشخیص می دهند. ایران فرزندان خود را فراخوانده است، دست از دشمنی که تنها خواست رژیم جمهوری اسلامی است بر داریم و تا هنوز فرصت باقی است “با هم ” به ایران بیاندیشیم و در آن راه گام برداریم .

 

فراموش نکنیم ” همه با هم ” خمینی تجربه تلخ ولی گرانبهائی است، آنرا تکرار نکنیم و ” با هم ” به فکر آینده ایران و فرزندانمان باشیم.

 

 حسین لاجوردی

انجمن پژوهشگران ایران