دریافت کنندگان جایزه حقوق بشر سازمان ملل متحد ۲۰۰۸

نوشته شده توسط admin در 18 آوریل 16

شماره:     ۱۵۸ م ۳۶۷

تاریخ:     ۶ آذر ۱۳۸۷

            ۲۶  نوامبر ۲۰۰۸

 

جایزه حقوق بشر سازمان ملل متحد ۲۰۰۸

 

 سازمان ملل متحد جایزه حقوق بشر سال ۲۰۰۸ خود را به افراد و سازمان های زیر اهداء کرده است :

خانم لوئیز آربور، آقای رمزی کلارک، خانم دکتر کارولین گومز، آقای دکتر دنیس موک وگه و سازمان دیده بان حقوق بشر. در ضمن این جایزه به یاد خانم بی نظیر بوتو و خواهر دوراتی استنگ پس از مرگشان به ایشان اهدا شده است.

 انجمن پژوهشگران ایران سپاس و قدردانی خود را به سازمان ملل متحد و تبریک و شادباش را هدیه دریافت کنندگان امسال این جایزه بین المللی می نماید.

بزرگترین دستآوردی که نامزد کردن “جنبش زنان ایران” برای جایزه حقوق بشر سازمان ملل متحد ۲۰۰۸ از آن برخوردار بود بدون تردید حمایت گسترده ای بود که از سوی تمامی اقشار اجتماعی و در گروههای مختلف سنی و از زن و مرد و پیر و جوان و در داخل و خارج از کشور از آن بعمل آمد.

 ” بدون تردید شایستگی و مقاومت “جنبش زنان ایران” تنها و تنها دلیل این حمایت گسترده ایرانیان در اقصی نقاط جهان بوده است. انجمن پژوهشگران ایران با نگاهی ژرف به گستره جغرافیایی و گوناگونی افراد و سازمانهای حمایت کننده از نامزدی جنبش زنان ایران برای جایزه حقوق بشر سال ۲۰۰۸ سازمان ملل متحد، دست آورد این حرکت را که نشانگر اعتماد و اتحاد در میان ایرانیان بوده است را گرامی می دارد چرا که ایرانیان در ایران و سراسر جهان باثبات رساندند که ایرانی داخل و خارج ندارد و اگر فکر مشخص و روشنی در رابطه با منافع ملی و ارزش های ما ایرانیان باشد، قبول عام خواهد یافت. ما هم امیدواریم که این نوع نگاه سرآغازی برای فرایندهای آینده ایران باشد. “[۱]

 انجمن پژوهشگران ایران با احترام فراوان یکبار دیگر مراتب قدردانی و سپاس خود را از تمامی افراد و سازمان ها و احزاب مختلف و تمامی رسانه های جمعی ( دیداری و شنیداری و سایت های اینترنتی) که در حمایت از این نامزدی قدم برداشتند را ابراز می دارد.

 

انجمن پژوهشگران ایران


 

[۱] http://www.aciiran.com/gozaresh_unhr2008.htm