انرژی هسته ای، بمب اتمی و یا جمهوری اسلامی مشکل کدام است؟

نوشته شده توسط admin در 17 آوریل 16

 

شماره:       ۱۲۷/م/۳۱۶

تاریخ:        ۱۷ بهمن ۱۳۸۴

۶ فوریه ۲۰۰۶

 

مسئله ایران در گرو حل مسایل سیاسی- اجتماعی ایران است

 

در گذران قرن بیستم تا کنون، هر ربع قرن یکبار ایران به مسئله ای جهانی بدل گشته است. مشروطیت، جنگ بین الملل دوم، جنبش ملی شدن صنعت نفت، انقلاب اسلامی و امروز انرژی هسته ای. دولت های بزرگ جهان در هر یک از این مقاطع تاریخی بنوعی شریک در این جنبش ها بوده اند و دست آوردهای مثبت ومنفی نیز در این زمینه داشته اند. بزرگترین و همیشگی ترین برخوردها از سوی ابرقدرت ها در طول قرن گذشته که همیشه نیز بر انبان اشتباهات افزوده است ، این تصور غلط بوده که با جابجایی حکومت ها و رهبرانشان مسایل و مشکلات ایران خاتمه پیدا خواهد کرد.

 

امروز پس از صد سال از آغاز جنبش های مردمی و ۲۷ سال پس از خواست اصلی دموکراسی و حکومت قانون که به امروز جمهوری اسلامی انجامیده است دنیا یکبار دیگر خود را در مقابل حکومت ایران می بیند و امروز هم این تصورغلط را دارد که اگر برای انرژی هسته ای راه حل پیدا شود همه چیز حل خواهد شد

 

ما امروز بدنیای غرب هشدار می دهیم که بر خلاف تصور شما مسئله امروز ایران،نه انرژی هسته ای و نه بمب اتمی نیست:

 

جمهوری اسلامی در تمامیت، کلیت و موجودیت آن

مخرب ترین بمب اتمی است

 

  • دنیای غرب باید بداند مسئله انرژی هسته ای در ایران بمانند همیشه در گرو حل مسئله سیاسی – اجتماعی ایران است.
  • دنیای غرب باید بداند کلید حل مسئله نه در نزد شورای حکام و شورای امنیت، که در پیش مردم ایران است و این مردم ایران هستند که قادرند متمدنانه و واقع بینانه و برای آینده کشورشان با جهان آزاد بگفتگو بنشینند
  •  دنیای غرب باید بداند، بر جای ماندن هر یک لحظه بیشتر حکومت جمهوری اسلامی بمب تخریب کننده و گسترده تری است در حمایت از نا آرامی ها و حمایت از تروریسم، که امروزه بدلیل اشتباهات غرب تمامی ابزار مورد نیاز را هم مانند دلارهای نفتی، دستگاهای مخوف و جهنمی سرکوب و اشاعه خرافه پرستی را نیز در اختیار دارد.
  •  امروزه دنیای غرب بخوبی می داند که بسیاری از کشورها در آشکار و نهان دسترسی به سلاح هسته ای را دارند و تا کنون هم تهدیدی برای دنیا نبوده اند. بدون کوچکترین تردیدی مسئله امروز نه بدلیل سلاح هسته ای که در موجودیت جمهوری اسلامی نهفته است.
  • دنیای غرب باید بداند تنها راه حل برای رفع این مشکل دست دراز کردن و حمایت از خواسته های مردم ایران است.

 

حسین لاجوردی

رئیس انج