با تبریک و شادباش به دانشمندان ایرانی و هشدار به ملت ایران

نوشته شده توسط admin در 17 آوریل 16

۳۲۱

تاریخ:        ۲۳ فروردین ۱۳۸۵

۱۲ اوریل  ۲۰۰۶

 

 با تبریک و شادباش به دانشمندان ایرانی و

هشدار به ملت ایران

… ملت ایران هوشیار باشیم و بخودمان بیائیم که ما با بمب هسته ای و موشک های دور برد نمی توانیم از کشورمان دفاع کنیم و آنرا محفوظ نگاه داریم، حفظ کشور، رفاه اجتماعی، نگاهداری و نگاهبانی از آینده فرزندانمان و تمامیت ارضی ایرانمان، بدون هیجان و تحریک احساسات به میزان عقل و شعور ودرایت ما بستگی دارد…

 

بدون کوچکترین تردیدی، هیچ فرد ایرانی را نمیتوان یافت که از پیشرفت های کشورش مغرورانه بخود نبالد و افتخارآمیز به جهان ننگرد. بی شک توانائی های دانشمندان ایرانی در زمینه هسته ای در دنیای کنونی نیز در سرفصل های چنین نگرشی قرار خواهد داشت.

اما در نگاهی عمیق به پدیده فوق و پس از فرو نشستن هیجانات کاذب، ناگزیر باید به سئوالاتی پاسخ گفت که در صورت عدم دسترسی به پاسخ صریح  آنها ، خوشحالی و هیجان زدگی به مانند همیشه زود گذر و وخیم خواهد گشت.

انجمن پژوهشگران ایران، هشدار به ملت را این چنین به پرسش وا می نهد:

  • آیا در ادامه پیشرفت ها و خوشحالی های منبعث از آن به چیز ملموسی دست پیدا خواهیم کرد؟
  • آیا ۷ میلیون گرسنه ای که امروز در ایران امکان سیر کردن شکم خود را ندارند به حداقل نان شبی دست خواهند یافت؟
  • آیا مجموعه عظیم آسیب دیدگان اجتماعی و اقتصادی امروز ما مانند معلولین، معتادان، تن فروشانی که هیچ گناهی جز نداشتن یک لقمه نان ندارند، فراریان، و …، زندگی حداقل و کمی بهتر ی پیدا خواهند کرد؟
  • آیا از ارتش بیکاران و خاصه نسل جوان و تحصیل کرده ایران که بزرگترین قربانیان ۲۷ سال گذشته هستند یک نفر کاسته خواهد شد؟
  • آیا برای دختران و زنان مقاوم و با ارزش ما که با تبعیض و در نابرابری زندگی میکنند کوچکترین قدمی در راه آزادی و پیشرفت برداشته خواهد شد؟
  • آیا یک در صد هم که شده از تورم دو رقمی خانمان سوز رهائی پیدا خواهیم کرد؟
  • آیا نظام جمهوری اسلامی با در دست داشتن سلاح هسته ای بیشتر به فکر مردم خواهد بود؟
  • آیا مجموعه دولت های غربی که امروز پس از ۲۷ سال فریاد و فغان مردم ایران ، به تروریسم دولتی جمهوری اسلامی واقف و جمهوری اسلامی را مانع هر نوع آزادی در ایران و آرامش در خارج از ایران می دانند، این بار نیز حکومت جمهوری اسلامی را راحت خواهند گذارد؟
  • آیا عواقب حمله نظامی و جنگ را که دیگر کمتر می توان نادیده انگاشت، خوشحالی های زودگذر و هیجان زا را به بدبختی هر آنچه بیشتر مردم ایران بدل نخواهد کرد؟
  • آیا جمهوری اسلامی با داشتن بمب هسته ای و موشک های آتش زا آسایش و آرامش به مردم ایران، منطقه و جهان هدیه خواهد کرد؟

ملت ایران هوشیار باشیم و بخودمان بیائیم که ما با بمب هسته ای و موشک های دور برد نمی توانیم از کشورمان دفاع کنیم و آنرا محفوظ نگاه داریم، حفظ کشور، رفاه اجتماعی، نگاهداری و نگاهبانی از آینده فرزندانمان و تمامیت ارضی ایرانمان، بدون هیجان و تحریک احساسات به میزان عقل و شعور ودرایت ما بستگی دارد.

جمهوری اسلامی این بار هم با ذلت و حقارت هر آنچه بیشتر جام زهر دیگری سر خواهد کشید.

از سوئی دیگر فراموش نکنیم، که شعارهای امروز جمهوری اسلامی در رابطه با ملی شدن نفت ودکتر مصدق و مقایسه آن با سلاح هسته ای و جمهوری اسلامی به جن وبسم اله بیشتر شباهت دارد. ما مردم ایران مصدق را سمبل وطنپرستی، آزادی و استقلال ایران می شناسیم ولی آیا جمهوری اسلامی دشمن ایران، هویت ایرانی و باعث نابودی ایران نخواهد بود؟

ساختن امروز و فردای ایران و آینده فرزندانمان تنها بدست خود ماست

 

با امید به سال سرنوشت ساز ۱۳۸۵

انجمن پژوهشگران ایران