با شکوه و عظمت نوروز سال ۱۳۸۵ را بنام زنان آزادی طلب ایران ‘سال زن در ایران’ نام گذاری کنیم

نوشته شده توسط admin در 17 آوریل 16

شماره:     ۱۳۰ / م / ۳۲۰

تاریخ:      نوروز ۱۳۸۵

            ۲۰ مارس ۲۰۰۶

با شکوه و عظمت نوروز

سال ۱۳۸۵ را بنام زنان آزادی طلب ایران

‘سال زن در ایران’

نام گذاری کنیم

نوروزمان را پاس بداریم و همانگونه که شکوفائی و شکفتن و برخاستن جوانه ها از ریشه ها به نوروز باز میگردد، سال ۱۳۸۵ را سال زنان ایرانمان بنامیم. زنان ایران بهای سنگینی را پرداخته اند که از چشم هیچکس پنهان نیست و باثبات رسانیده اند که توان مبارزه برای دست یابی به حقوق خود را دارا هستند، از پیشینه ای بر خوردارند که امروزه استقامت و شجاعت آنان برای تمامی مردم ایران و در بیشتر نقاط جهان انکار ناپذیر گشته است.

امروز اگر در پیشرفته ترین کشورها، زنی به صدراعظمی می رسد،  در کشورهائی کم و بیش مشابه ما زنی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز می گردد، اگر در قاره افریقا نخستین رئیس جمهور زن برنده انتخابات است، این سئوال اساسی برای ما هم مطرح است که جایگاه واقعی زنان و دختران بسیار با ارزش ما در کجا قرار گرفته است؟

ما به شایستگی زنان و دختران با ارزشمان اعتقاد راسخ داریم و نگاه و حمایت ما در انجمن پژوهشگران ایران، بمانند همیشه و بیشتر از همیشه بر پشتیبانی از حرکت های آزادیخواهانه زنان و دختران ایرانمان است.  ما برای رسیدن بدین حقوق پای می فشاریم و نوروز امسال را آغازگر حرکت های نوینی در مقاومت و رسیدن به جایگاه قانونی و بر جسته آنان در فردای ایران می دانیم.

 

نوروز سرنوشت ساز ۱۳۸۵ را

به تمامی ایرانیان در سراسر جهان شادباش می گوئیم.

 

انجمن پژوهشگران ایران