پی آمدها و کارنامه ۴۵ سال انقلاب اسلامی در ایران: زن زندگی آزادی

نوشته شده توسط Admin در 7 مارس 24

 7، ۸، ۹ تیرماه ۱۴۰۲ – ۲۷، ۲۸، ۲۹ ژوئن ۲۰۲۴

دانشگاه سوربون – پاریس ۱

انجمن پژوهشگران ایران به دنبال مطالعات وبررسی های ۳۲ سال گذشتهِ با همکاری مرکز مطالعات حقوقی دانشگاه سوربون فرانسه کنفرانس سه روزه ای را در رابطه با «کارنامه، عملکرد و پی آمدهای ۴۵ سال انقلاب اسلامی در ایران: زن، زندگی، آزادی» اعلام می دارد. مسائل اجتماعی، فرهنگی و نگاه به پی آمدهای اقتصادی و سیاسی از اهم موارد مورد بحث در این کنفرانس خواهد بود.

هدف انجمن پژوهشگران ایران، مانند همیشه، تبادل نظر و بررسی هر چه بیشتر جنبه‌های گوناگون موضوع‌های انتخاب‌شده می‌باشد. انجمن پژوهشگران ایران امیدوار است با احترامی که برای تمامی افکار و اندیشه‌ها در جهت ساختن آینده ایران قائل است، قادر باشد از دیدگاههای گوناگون پژوهشی، تخصصی و سیاسی در این زمینه برخوردار گردد.

در زمُره مهمترین موارد این سلسله بررسی ها:

جنبش های اجتماعی – اعتراضیاقتصاد، فساد و جرایم سازمان یافته
دادخواهی و عدالت انتقالیاقوام و تنوعات اتنیکی ایران
ادیان و مذاهببهداشت و درمان
آموزش و پرورشمحیط زیست
نقش و تحول رسانه هاهنر اعتراضی
زن، زندگی آزادی

انجمن پژوهشگران ایران از کلیه پژوهشگران و صاحبنظران دعوت و درخواست می کند تا خلاصه مقالاتی به یکی از زبان های فارسی / انگلیسی / فرانسه در زمینه های طرح شده تا تاریخ ۲۰ آوریل به دفتر انجمن پژوهشگران ایران ارسال نمایند.

شیوه کار انجمن پژوهشگران ایران در دعوت از صاحب‌نظران برای شرکت در گردهم‌آیی ها بر مبانی زیر استوار است:

  1. اعلام کتبی همراه با ارسال خلاصه ای از نقطه ‌نظرها (۲۵۰ تا ۵۰۰ کلمه) در باره موضوع مورد بحث باضافه یک قطعه عکس و بیوگرافی مختصرتایپ شده در برنامه مایکروسافت ورد و ارسال از طریق پست الکترونیکی aci@aciiran.com تا تاریخ ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ برابر با اول اردیبهشت ۱۴۰۳
  2. پس از پذیرش، ارسال مقاله کامل (بین دو تا پنج هزارکلمه) که باید حداقل چهار هفته قبل از تاریخ برگزاری نشست و گردهم آیی به انجمن پژوهشگران ایران رسیده باشد. به این ترتیب امکان ترجمه و تنظیم برنامه نشست بوجود خواهد آمد. انتظار کمیته بررسی، وجود بار علمی و ارائه نظریه‌های نو، مثبت، و مبتکرانه در مقالات می‌باشد تایپ شده در برنامه مایکروسافت ورد و ارسال از طریق پست الکترونیکی aci@aciiran.com
  3. مدت سخنرانی در چهارچوب مقاله ارائه شده، بین ده تا پانزده دقیقه و مدت لازم برای سؤال و جواب و توضیحات اضافی پانزده دقیقه می‌باشد که ممکن است بطور فردی و یا در قالب یک پانل انجام شود.
  4. زبان این کنفرانس فارسی/انگلیسی/فرانسوی خواهد بود
  5. مقالات ارائه شده مطابق برنامه انجمن پژوهشگران ایران در پایان هر گردهم‌آیی بصورت کتاب مستقل و با قید نام صاحبان مقاله چاپ و منتشر خواهد شد.
  6. کنفرانس های انجمن پژوهشگران ایران تا به امروز با همت داوطلبانه و پشتیبانی مادی و معنوی دوستان و همراهان ما برگزار شده است. هزینه رفت و آمد و اقامت برای شرکت در هر یک از جلسات به‌عهده شرکت‌کنندگان خواهد بود.
  7. در صورت پذیرفته شدن چکیده مقاله، بنا به درخواست، شما می‌توانید نامه پذیرفته شدن در نشست و دعوت به آن را دریافت کنید. این نامه را می‌توانید برای تسهیل فرایند ویزا به کار بگیرید.

انجمن پژوهشگران ایران – پاریس