نوروز ۱۳۸۴ –  نوروز تحول در ایران

نوشته شده توسط admin در 17 آوریل 16

 

شماره:       ۲۹۱/ م / ۱۰۸

تاریخ:        نوروز ۱۳۸۴

۲۱ مارس ۲۰۰۵

 

شکوه وعظمت نوروز بر تمامی ایرانیان مبارک باد!

“مانی” پیامبرِ ایرانی، آب، باد، خاک، آتش و نور را پنج عنصر ِ قابل پرستش میدانست و بر آن تاکید فراوان داشت. امروز تمامی این پنج عنصردست در دست یکدیگر بر آن شده اند که آینده ایران را رقم بزنند. همزمان نیز، زایش و شکوفائی نوروز هم به یاری ما برخاسته اند تا بتوانیم فارغ از هیجان به آیندۀ ایرانما ن بیاندیشیم.

تحولات سالهای گذشته که مجموعه ای از عدم شناخت و نبودن هدف های روشن برای آینده دراز مدت کشورمان بود، ما را بر آن داشت که خواست های کوتاه مدت خود را هدف نهائی به پنداریم:

  • آنروز تنها به رفتن شاه  بَسَنده کردیم،
  • و امروز هم همه چیز را در نبودن جمهوری اسلامی خلاصه می کنیم.

اگر چه هر دویِ این خواست ها لازم و راهگشا ی حرکت بوده و هست، ولی همچنان آینده ساز نبوده و نخواهد بود مگر اینکه متفکرین و ایرانیان صاحب صلاحیت بدور از بحث های هیجان انگیز و ایدئولوژیک با هدفی دورنگر به آینده ایران بیاندیشند، با این امید که پس از یکصد سال مبارزه برای آزادی و دموکراسی این بار خواست هایمان به بار بنشینند و در چارچوبی استوار ارمغانی برای آینده فرزندانمان باشند.

امید ما در انجمن پژوهشگران ایران ایجاد ساختاری منطقی برای آینده کشور است و بر عهده تمامی ماست که با روزهای نو و نوروز مسیر آینده ایرانما ن را این بار به شکلی روشن و شفاف رقم بزنیم چرا که ساختن آینده ایران نه وظیفه، که سرنوشت ماست.

با امید به آینده ای روشن و بسیار نز دیک

انجمن پژوهشگران ایران